GREEK – Greek Speakers

Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ  

Νέα Ελληνικά – Λογοτεχνία – Αρχαιογνωσία – Ιστορία  

 

Διδακτικά Εγχειρίδια: 

Α. Για το δίωρο των Νέων Ελληνικών: booklet φυλλαδίων 

B.Για το δίωρο της Λογοτεχνίας:booklet φυλλαδίων 

Γ. Για το μάθημα της Ιστορίας: Αρχαία Ιστορία (βιβλίο ΥΑΠ) / booklet φυλλαδίων 

Δ. Για το μάθημα της Αρχαιογνωσίας: Ομήρου Οδύσσεια (βιβλίο ΥΑΠ) 

 

 

Εβδομάδα  Νέα Ελληνικά  Λογοτεχνία  Αρχαιογνωσία  Ιστορία (2 x 40΄) 
1  Ενότητα 1: Σχολική ζωή  

Κείμενα 1  και 2, Φύλλο εργασίας 1 

Σελ. 4-8 

Ενότητα 1: Σχολείο – Σχολική ζωή. 

Κείμενο 1: Η Βαγγελίτσα 

Σελ. 1-2 

Εισαγωγικά  

Σελ. 9-16 

– Εισαγωγή στην Αρχαία Ιστορία 

– Κεφάλαιο Α: Η εποχή του Λίθου 

Παλαιολιθική – Μεσολιθική εποχή  

Σελ. 5-7 

2  Γλωσσικό ύφος, Δομή παραγράφου, Επικοινωνία 

Σελ. 9-12 

Κείμενο 2: Ο Καινούργιος 

Σελ. 3-4 

 

Εισαγωγικά  

Σελ. 9-16 

Νεολιθική εποχή 

Σελ. 9-12 

3  Κείμενα 3  και 4, Φύλλο εργασίας 2  

Σελ. 13-19 

Κείμενο 3: Η Νέα παιδαγωγική 

Σελ. 11-13 

Μέρος πρώτο: «Τηλεμάχεια» 

 

1η ενότητα: -α.1-25 

Σελ. 17-20 

– Κεφάλαιο Β: Η εποχή του Χαλκού 

1. Λαοί και πολιτισμοί της Εγγύς Ανατολής: Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, Χετταίοι, Φοίνικες, Εβραίοι 

Σελ. 14-20 

4  Γραμματική: Η πρόταση και τα είδη της 

Σελ. 21-27 

Κείμενο 3: Η Νέα παιδαγωγική 

Σελ. 11-13 

1η ενότητα: -α.1-25 

Σελ. 17-20 

– Κεφάλαιο Β: Η εποχή του Χαλκού 

1. Λαοί και πολιτισμοί της Εγγύς Ανατολής: Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, Χετταίοι, Φοίνικες, Εβραίοι 

Σελ. 14-20 

5  Γραμματική: Η πρόταση και τα είδη της 

Σελ. 21-27 

Κείμενο 4: Ανδρομάχης Επάνοδος 

Σελ. 17 

 

2η ενότητα: -α.26-108 

Σελ. 21-25 

– Κεφάλαιο Β: Η εποχή του Χαλκού 

1. Λαοί και πολιτισμοί της Εγγύς Ανατολής: Σουμέριοι, Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, Χετταίοι, Φοίνικες, Εβραίοι 

Σελ. 14-20 

6  Παραγωγή επικοινωνιακού λόγου: 

Οι πρώτες μου μέρες στο νέο μου σχολείο 

Σελ: 31-34 

Δομή φιλικής επιστολής 

Σελ 29 

 

Επανάληψη  2η ενότητα: -α.26-108 

Σελ. 21-25 

 

 

 

Επανάληψη 

7  Παραγωγή Επικοινωνιακού Λόγου: 

Οι πρώτες μου μέρες στο νέο μου σχολείο 

Σελ: 31-34 

Δομή φιλικής επιστολής 

Σελ 29 

 

Επανάληψη 

 

3η ενότητα:  

-α.109-173 

Σελ. 26-27 

2. Ο Κυκλαδικός πολιτισμός 

Σελ. 21-22 

3. Ο Μινωικός πολιτισμός 

Σελ. 23-25 

 

8 

 

Επανάληψη 

 

Ενότητα 2: Ο καημός της ξενιτιάς 

Συνεξέταση: 

  • Ξενιτεμένο μου πουλί 
  • Ο γυρισμός του ξενιτεμένου 

Σελ. 37-41 

 

 

4η ενότητα:  

-α.174-360 

Σελ. 32-38 

 

3. Ο Μινωικός πολιτισμός 

Σελ. 23-25 

9  Επανάληψη  Ενότητα 3: Λαϊκή παράδοση και Λογοτεχνία: Δημοτική ποίηση 

  • Εισαγωγή στο Δημοτική τραγούδι 

Σελ. 43-45 

 

Κείμενο 1: 

  • Η πάλη του Διγενή με τον Χάροντα 

 Σελ. 46 

4η ενότητα:  

-α.174-360 

Σελ. 32-38 

4. Η θρησκεία και η τέχνη των Μινωιτών 

Σελ. 25-28 

10  Κειμενικοί τύποι: Περιγραφή και Αφήγηση 

Σελ. 43-51 

 

Κείμενο 2: Ο Διγενής κι ο Χάροντας (Κ.Παλαμάς) 

Σελ. 47 

4η ενότητα:  

-α.174-360 

Σελ. 32-38 

5. Μυκηναϊκός πολιτισμός  

Σελ. 29 – 32 

11  Κειμενικοί τύποι: Περιγραφή και Αφήγηση 

Σελ. 43-51 

 

Κείμενο 3:  

Συνεξέταση: 

  • Ποιος είδεν ήλιο από βραδιού 
  • Στεφανοφρυδάτη 

Σελ. 55 

5η ενότητα:  

-α.361-497 

Σελ. 39-44 

6. Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη  

Σελ. 33 – 35 

 

12  Γραμματική: Οι Χρόνοι του Ρήματος 

Σελ. 63-76  

 

Ενότητα 4: Οικογενειακές σχέσεις (φυλλάδια) 

 

Κείμενο 1: Ο παππούς και το εγγονάκι. 

 

 

5η ενότητα:  

-α.361-497 

Σελ. 39-44 

 

 

Επανάληψη 

13  Γραμματική: Οι Χρόνοι του Ρήματος 

Σελ. 63-76  

 

Κείμενο 2: Νινέτ  6η ενότητα: β,γ,δ περιλήψεις  

Σελ. 45-46 

Εξελληνισμός της Κύπρου από τους Μυκηναίους 

(booklet) 

 

14  Επανάληψη  Κείμενο 3: Τα πράγματα στρώνουν περισσότερο  Μέρος δεύτερο: «Νόστος» 

 

7η ενότητα: -ε.1-165 

Σελ. 51-56 

– Κεφάλαιο Δ: Αρχαϊκή εποχή 

1. Αποικιακή εξάπλωση 

Σελ. 43-44 

15  Ενότητα 2Διατροφή και Υγεία 

Κείμενα 1  και 2, Φύλλο εργασίας 1  

Σελ. 77-81             

Επανάληψη  7η ενότητα: -ε.1-165 

Σελ. 51-56 

2. Πόλη-Κράτος 

Σελ. 45-47 

16  Κείμενα 3  και 4, Φύλλο εργασίας 2  

Σελ. 82-87             

Επανάληψη  8η ενότητα: ε. 165-310 

Σελ. 57-62 

3. Σπάρτη 

Σελ.47-51 

17  Γραμματική: Τα Ουσιαστικά 

Σελ. 89-101 

 

Λογοτεχνικό βιβλίο  8η ενότητα: ε. 165-310 

Σελ. 57-62 

3. Σπάρτη 

Σελ.47-51 

18  Γραμματική: Τα Ουσιαστικά 

Σελ. 89-101 

 

Λογοτεχνικό βιβλίο  9η ενότητα: ε. 311-420 

Σελ. 63-65 

Επανάληψη 
19  Γραμματική: η κλίση της Επιθέτων 

Σελ. 103-116 

 

Λογοτεχνικό βιβλίο  10η ενότητα: ε. 421-552 

Σελ. 68-72 

4. Αθήνα: από τη βασιλεία στην αριστοκρατία 

Σελ. 50-51 

20  Γραμματική: η κλίση της Επιθέτων 

Σελ. 103-116 

 

Ενότητα 5: Λαϊκή παράδοση και Λογοτεχνία: Μύθοι-Θρύλοι-Παραμύθια 

Στοιχεία θεωρίας 

Σελ. 67 

Κείμενο 1: Η ορφανή 

Σελ.69-70 

 

10η ενότητα: ε. 421-552 

Σελ. 68-72 

5. Αθήνα: πορεία προς τη Δημοκρατία 

Σελ. 52-53 

 

21  Παραγωγή Επικοικωνιακού Λόγου: Φροντίζω για την υγεία και τη διατροφή μου 

Σελ. 117 

Κείμενο 2: Η Σταχτοπούτα 

Σελ.71-72 

11η ενότητα: ζ (περίληψη) 

Σελ. 73 

12η ενότητα: η,θ,ι (περιλήψεις) 

Σελ. 79-80 

6. Πανελλήνιοι Δεσμοί 

Σελ. 55-56 

 

22  Επανάληψη  Κείμενο 3: Τα τρία μικρά λυκάκια 

Σελ.77-79 

16η ενότητα: κ,λ (περιλήψεις) 

Σελ. 100-101 

7,8. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται 

Σελ. 57-62 

23  Επανάληψη  Κείμενο 4: Δρακοπαραμύθι 

Σελ.80-81 

18η ενότητα: μ,ν (περιλήψεις) 

Σελ. 111-112 

7,8. Πέρσες και Έλληνες: δύο κόσμοι συγκρούονται 

Σελ. 57-62 

24  Επανάληψη  Ενότητα 6: Χιούμορ και Λογοτεχνία: Παρωδίες 

Κείμενο 1: Περί της Ελενάρας της κουκλάρας 

Κείμενο 2: Ο Πάρης 

Σελ.95-96 

 

20η ενότητα: ξ,ο,π (περιλήψεις) 

Σελ. 120-121 

10. Η Τέχνη 

Σελ.65-67 

25  Ενότητα 3: Ελεύθερος χρόνος και μαθητές 

Κείμενο 1 και 2, Φύλλο εργασίας 1 

Σελ. 133-136 

Επανάληψη  23η ενότητα: ρ,σ (περιλήψεις) 

Σελ. 131-133 

Ιστορία της Κύπρου (booklet) 

1.Η επανάσταση του Ονήσιλου 

26  Γραμματική: Οι όροι της πρότασης 

Σελ. 137-140 

Επανάληψη  24η ενότητα: τ,υ (περιλήψεις) 

Σελ. 135-136 

2.Επιχειρήσεις Ελλήνων για απελευθέρωση-Κίμων 
27  Γραμματική: Οι όροι της πρότασης 

Σελ. 137-140 

Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  25η ενότητα: φ(περίληψη) 

Σελ. 141 

26η ενότητα: χ (περίληψη) 

Σελ. 146 

3.Ευαγόρας Α’, βασιλιάς Σαλαμίνας 
28  Κείμενο 3 και 4, Φύλλο εργασίας 2 

Σελ. 141-144 

Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  27η ενότητα:ψ(περίληψη) 

Α.2. Κείμενο -ψ. 89-381 

Σελ. 152-156 

Επανάληψη 
29  Παραγωγή Επικοικωνιακού Λόγου:Ελεύθερος χρόνος και μαθητές 

Σελ. 147 

Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  27η ενότητα:ψ(περίληψη) 

Α.2. Κείμενο -ψ. 89-381 

Σελ. 152-156 

 

 

Επανάληψη 

30  Επανάληψη  Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  27η ενότητα:ψ(περίληψη) 

Α.2. Κείμενο -ψ. 89-381 

Σελ. 152-156 

– Κεφάλαιο Ε: η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ) 

4. Η συγκρότηση της Αθηναϊκής κοινωνίας – η καθημερινή ζωή 

Σελ.75-77 

31  Επανάληψη  Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  28η ενότητα:ω(περίληψη) 

Σελ. 158 

– Κεφάλαιο Ε: η Ηγεμονία της Αθήνας (479-431 π.Χ) 

4. Η συγκρότηση της Αθηναϊκής κοινωνίας – η καθημερινή ζωή 

Σελ.75-77 

32  Γραμματική: Παραγωγή Ρημάτων, Ουσιαστικών, Επιθέτων 

Σελ. 161-170 

Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  Ανακεφαλαίωση 

Σελ. 163-164 

– Κεφάλαιο Ζ: Η ανάπτυξη της Μακεδονίας 

1. Το κράτος της Μακεδονίας 

Σελ.96-97 

33  Γραμματική: Παραγωγή Ρημάτων, Ουσιαστικών, Επιθέτων 

Σελ. 161-170 

Λογοτεχνικό βιβλίο: Ο Μικρός Πρίγκιπας  Ανακεφαλαίωση 

 

2. Το κράτος της Μακεδονίας επεκτείνεται 

Σελ. 98-99 

34  Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη  3. Αλέξανδρος. Η κατάκτηση της Ανατολής 

Σελ.  100-101 

35  Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη  4. Το έργο του Αλέξανδρου 

Σελ.102-103 

36  Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη 

για τελικές εξετάσεις 

Επανάληψη  Ανακεφαλαίωση  

 

Open 7 days INFO
Our Young Pre classroom is for ages. This age group is working
BELL SCHEDULE
Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.
The Grammar School
2017-03-13T11:54:16+00:00
Here is always singing new songs and expressing new ideas he learned at school.
0
The Grammar School